Veicina sportisku izklaidi novadā

27.12.2019.

Ar biedrības “Aizkraukles rajona partnerība” atbalstu biedrība “Daugavas ceļotājs” iegādājās elektroniskās atzīmēšanās sistēmu tūrisma un sporta pasākumu organizēšanai. Iegādātas 20 atzīmēšanās stacijas, starta un finiša stacijas, nulles stacija rezultātu notīrīšanai un bezkontakta stacijas, kā arī papildus divas stacijas starpposmiem. Biedrības pārstāve un sacensību galvenā organizatore Viktorija Zilgalve pirmās iepazīšanās sacensības rīkoja 2018. gada oktobrī Aizkraukles Mežaparka teritorijā. Pasākuma laikā interesenti iepazina orientēšanās sportu, guva teorētisko apmācību un pārbaudīja savus spēkus, dodoties trasē. “Bija neierasti izmantot jauniegūto aprīkojumu pirmajās sacensībās. Vajadzēja apgūt rezultātu nolasīšanu,” stāsta Viktorija.

Gada laikā organizēto orientēšanās sacensību skaits tuvojas otrajam desmitam. Viktorija organizējusi orientēšanās sacensības gan dabā, gan iekštelpās. Cilvēku atsaucība aug katrā posmā, vidēji katrās sacensībās piedalās 30 dalībnieki, puse ir regulārie šī sporta veida cienītāji, daļa – jauni interesenti, kas nereti atbraukuši no citas Latvijas pilsētas. Orientēšanās sacensības notiek gan individuāli, gan komandās. Jaunākais sacensību dalībnieks ģimenes komandā bija divus gadus vecs, vecākajam orientieristam, kas Aizkrauklē startējis, ir vairāk nekā 60 gadu. Interese par orientēšanās sportu pieaug, tomēr daudzi cilvēki joprojām baidās piedalīties, jo neprot lasīt karti. “Vajadzētu rīkot apmācības tieši kartes lasīšanā, lai iedrošinātu cilvēkus nebaidīties un piedalīties. Iekštelpās nevar pazust, bet apmaldīties ir diezgan viegli, ja ir sarežģītas struktūras telpa. Nākas piedomāt, lai izprastu telpisko karti, kas izvietota uz plaknes,” stāsta Viktorija.

Ar iegādāto inventāru pietiek treniņiem un nelielu sacensību organizēšanai. Domājot par orientēšanās sporta pilnveidošanu vai pat rogaininga sacensību rīkošanu, nepieciešams iegādāties papildekipējumu. “Lielākām sacensībām vajadzīgs vairāk staciju. Jāpadomā arī par vizuālo materiālu, piemēram, karogiem, lai cilvēki saprot, ka notiek pasākums. Nepieciešams arī labs printeris karšu izgatavošanai,” stāsta sacensību organizatore.

Kopējās attiecināmās izmaksas – 7818,30 EUR, apstiprinātais publiskais finansējums – 7036,47 EUR.

Tuvākie notikumi
Visi